Η CURRENT Athens είναι μία πλατφόρμα μη ιεραρχικής προώθησης της σύγχρονης τέχνης.
- Από το μυαλό της Νάνας Σαχίνη -
Αν το έργο τέχνης είναι το τελικό και εξωτερικό αποτέλεσμα μια σειράς διαδικασιών και εγγραφών που έχουν να κάνουν με το από ποιον, πότε, που και πως γίνεται το έργο τέχνη, τότε το εργαστήριο του καλλιτέχνη λειτουργεί ως ο τόπος-σώμα μέσα στον οποίο λαμβάνουν χώρα αυτές οι διαδικασίες- εγγραφές. Βασικό ερώτημα αν είναι αλληλένδετο το εργαστήριο του καλλιτέχνη με την παραγωγή του έργου του ως μια αντιστοιχία του «εσωτερικός οργανισμός- εξωτερική εμφάνιση». Παρένθεση: Εδώ δεν μας ενδιαφέρει το υγιής οργανισμός και το καλή εμφάνιση ως αξίες, καθώς κάθε οργανισμός και εμφάνιση έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που ακόμα και αν είναι προβληματικά και παρεκκλίνοντα, δημιουργούν και προκαλούν διαφορετικά ενδιαφέρον.
Σε αυτή την παρουσίαση του εργαστηρίου θα γίνει μια ξενάγηση, όπου ιδανικά θα δημιουργηθούν αντιστοιχίες και διασυνδέσεις μεταξύ του πως λειτουργώ στο εργαστήριο και του πως λειτουργεί ένα σώμα.
-Τι σημαίνει και πως λειτουργεί η αποθήκη/αποθήκευση των παλαιότερων έργων –είναι πχ. τοξίνες που πρέπει να φύγουν, λίπος (ωφέλιμο ή επικίνδυνο) που χρειάζεται να το κουβαλάς, γιατί μπορεί να σε θρέψει σε περιόδους ασιτίας ή ενοχλεί και προκαλεί προβλήματα;
-Τα υλικά και τα αντικείμενα που συσσωρεύονται μέσα στο χώρο είναι θρεπτικές ουσίες ή έχουν διττό ρόλο; Άλλοτε μέρη τους τροφοδοτούν και άλλοτε τα ίδια μέρη βαραίνουν την διαδικασία;
- Που βρίσκεται η καρδιά του εργαστηρίου; Και που ο εγκέφαλος; Και που τα ζωτικά όργανα; Είναι ξέχωρα τοπολογικά;
- Οι αρτηρίες και τα νεύρα του πως συνδέουν όλο αυτό το σύστημα που λέγεται εργαστήριο.
- Εχει το εργαστήριο υποσυνείδητο και πως το εκδηλώνει;
-Υπάρχουν κληρονομούμενες ιδιότητες σε ένα εργαστήριο και τι ρόλο επιτελούν;
-Πότε κάποιο όργανο του εργαστηρίου είναι δυσλειτουργικό και πρέπει να θεραπευτεί ή εντέλει να αφαιρεθεί;
-Πως η ίδια η τοπολογία του εργαστηρίου οδηγεί σε λύσεις, κινήσεις, χειρονομίες, αποφάσεις;
-Πως και αν επηρεάζεται η καλλιτεχνική διαδικασία από τους εξωγενείς παράγοντες που εισβάλλουν στο εργαστήριο-σώμα; Ένα νεογέννητο που κλαίει. Μια βόμβα που εξερράγη από έξω. Ένα νεκρό περιστέρι στην αυλή. Οι πρόσφυγες που πρόσφατα εγκαταστάθηκαν από πάνω. Το τραγούδι ενός γείτονα και ο ήλιος που κάνει σχήματα στην πρασιά.
Nana Sachini, If This Purple Is Not Made For Your Purple, The Situation Creates Suspense, 2016, mixed media installation, 238x212x40cm, Courtesy of the artist and a.antonopoulou gallery